قلم

وب نوشت های شخصی من.

قلم

وب نوشت های شخصی من.

محدودیت!

مدتی پیش (تقریبا یک ماه پیش)با یکی از دوستانم تو مینی بوس نشسته بودیم و قصد رفتن به دانشگاه را داشتیم.من و دوستم تقریبا تو صندلی یکی مونده به آخر نشسته بودیم و درست پشت سر ما یعنی در ردیف آخر چند تا خانوم نشسته بودند که از مدلشون معلوم بود که دانشجو هستند.من و دوستم تقریبا ساکت نشسته بودیم ولی صدای این دوستان عقبی ما گوشهای ما را نوازش میداد(ببخشید که از این اصطلاح استفاده کردم)!بالاخره صدای این عزیزان باعث شد که من هم یه کمی به خودم زحمت بدم تا ببینم این دوستان در مورد چی صحبت میکنند.البته تقریبا در مورد همه چی صحبت کردند تا رسیدند به مسئله دختر و پسر.همینجا بود که تقریبا همگی شون آرزو کردند که ای کاش پسر بودند!شنیدن چنین حرفهایی واقعا برام عجیب بود.البته شاید ناراحت بشین که چرا به حرفهای اونها گوش دادم اما باید خدمتتون عرض کنم که اگه خود شما هم می بودید همین کار رو می کردید.واقعا اینکه چند نفر دختر اینچنین آرزویی بکنند برام هم ناراحت کننده بود و هم خوشحال کننده.ناراحت کننده به اون دلیل که مگه دختر بودن چه اشکالی داره که اینها اینچنین ناراحتند.و خوشحال کننده به اون دلیل که آرزوی اونها رو نمیکنم.به نظر من اگه ما پسر ها خودمون رو جای این دختر ها بذاریم در عرض دو روز سکته میکنیم.تصور اینکه همگی ما مجبوریم هر روز با خودمون چادر و روسری داشته باشیم خودش وحشت آوره.اصلا تصور اینکه ما نتونیم موتور سوار بشیم و همین طور تو شهر از خودمون کارهای عجیب و غریب در نکنیم عذاب آوره.برای اینکه خوب بفهمید چی میگم بهتره الان یه روسری بردارین اقلا از در خونه بیرون و نگاه کنین!  

پیک نیک لاک پشتی.

یک (روز) خانواده ی لاک پشتها تصمیم گرفتند که به پیکنیک بروند. از آنجا که لاک پشت ها به صورت طبیعی در همه ی موارد یواش عمل می کنند، هفت سال طول کشید تا برای سفرشون آماده بشن!

 در نهایت خانواده ی لاک پشت خانه را برای پیدا کردن یک جای مناسب ترک کردند. در سال دوم سفرشان (بالاخره) پیداش کردند. برای مدتی حدود شش ماه محوطه رو تمیز کردند، و سبد پیکنیک رو باز کردند، و مقدمات رو آماده کردند. بعد فهمیدند که نمک نیاوردند!

پیکنیک بدون نمک یک فاجعه خواهد بود، و همه آنها با این مورد موافق بودند. بعد از یک بحث طولانی، جوانترین لاک پشت برای آوردن نمک از خانه انتخاب شد.

لاک پشت کوچولو ناله کرد، جیغ کشید و توی لاکش کلی بالا و پایین پرید، گر چه او سریعترین لاک پشت بین لاک پشت های کند بود!

 او قبول کرد که به یک شرط بره؛ اینکه هیچ کس تا وقتی اون برنگشته چیزی نخوره. خانواده قبول کردن و لاک پشت کوچولو به راه افتاد.

سه سال گذشت... و لاک پشت کوچولو برنگشت. پنج سال ... شش سال ... سپس در سال هفتم غیبت او، پیرترین لاک پشت دیگه نمی تونست به گرسنگی ادامه بده . او اعلام کرد که قصد داره غذا بخوره و شروع به باز کردن یک ساندویچ کرد.

در این هنگام لاک پشت کوچولو ناگهان فریاد کنان از پشت یک درخت بیرون پرید،« دیدید می دونستم که منتظر نمی مونید. منم حالا نمی رم نمک بیارم»!!!!!!!!!!!! !!!!!

 

نتیجه اخلاقی:

بعضی از ماها زندگیمون صرف انتظار کشیدن  برای این می شه که دیگران به تعهداتی که ازشون انتظار  داریم عمل کنن. آنقدر نگران کارهایی که دیگران انجام میدن هستیم که خودمون (عملا) هیچ کاری انجام نمی دیم .

 

مطلب ارسالی مهدی عزیز.

عکسهای بریتنی اسپیرز Britney Spears

سلام دوستان.امروز قصد دارم برای تنوع هم شده چند تا عکس متفاوت اینجا بذرام. 

بدون توضیح اضافی... 

http://www.exhibit.mihanblog.com 

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

دشمن.

شاید هر مملکتی برای خودش دشمنی داشته باشه.یعنی از روزی که این انسانها پا روی زمین گذاشتند دشمنی هم بین اونها به وجود آمد.دشمنی بین برادر با برادر،دشمنی فامیلی، 

قبیله ای،و از همه مهم تر بین ملت ها.کوبیدن بر طبل جنگ و دشمن تراشی همیشه آثار بس وحشتناکی بر زندگی مردم داشته است.مثلا ضررهایی که در جنگ های جهانی و جنگ های دیگری که در طول تاریخ اتفاق افتاده است که باعث نابودی مردم وخسارات بسیار بزرگی شده است.اما چیزی که باید به آن توجه کرد این است که آیا باز هم به وجود آوردن جنگ خوب است.متاسفانه دشمن و دشمن تراشی مدتی است که قریبان گیر ملت بدبخت ما شده است و تقریبا هر روز بر این عده افزوده میشود. همیشه این وهم و خیال پردازی بوده که باعث به وجود آمدن چنین وضعیتی شده است. اگر الان دقت کنید خواهید فهمید که کشور ما کاملا در انزوای سیاسی قرار گرفته و وضع بدی در دنیا دارد.الان تقریبا کشور ما با کل اروپا قطع رابطه کرده است.البته وضعیت ما با کشورهای مسلمان هم زیاد قابل تعریف نیست که از آن جمله میتوان به قطع رابطه با مصر اشاره کرد.البته در میان این مسائل کشورهای عربی هم تقریبا در یک اقدام خاص با ما قطع روابط حسنه کرده اند. قطع رابطه با آمریکا و کانادا و چندین چند کشور دیگر هم که بماند.چیزی که واقعا مهم است آن هم این است که دنیا چنین وضعی را تحمل نخواهد کرد و ممکن است کشور ما در آینده با مشکلات بسیار بدتری برخورد کند که چوبش را مردم خواهند خورد.بهتر است مسئولان از این خیال پردازی دست بردارند و دیگر به دشمن دشمن گفتن ادامه ندهند.تا به حال با رویکرد ناراحت به استقبال دیگران رفته ایم و از این به بعد ای کاش کمی ادبیاتمان را در قبال دیگر کشورها عوض کنیم. 

شاید این رویکرد بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کند. 

آوای کلاغ!

سالها و دقایق مثل برق و باد گذشت و ما را بیست و چهار ساله کرد!وقتی که به این مسئله فکر میکنم که من بیست و چهار سال سن دارم تعجب میکنم. یادمه وقتی که بچه بودم همیشه می خواستم که زود بزرگ بشم.اما حالا فکر میکنم که ای کاش تو همون دوران stop این زمانه را می زدند و ما هم تو همون سن و سال باقی می موندیم.

وقتی فکر میکنم میفهمم که به دنیا اومدن و نیومدن ما زیاد در حال و احوال این دنیا فرقی نمی کرد.البته شاید هم به نفع خیلی از دوستان بود.تو این پنج، شش سالی که گذشت فهمیدم که صدای ما برای خیلی از این آقایون از آوای کلاغ هم بد تر بوده! نمی دونم چرا اما من از کلاغ بدم میاد.وقتی که میبینم صدای قار قار کردن این حیوان به گوش میرسه از همه چیز بدم میاد.یادمه وقتی کوچیک بودم پسر عمه ام یکی از بچه های کلاغ را از تو سبدش برداشته بود و اون هم فقط بی قراری می کرد.وقتی که بیرون اومدم ببینم چه خبره این کلاغ با نوک خودش چنان ضربه ای به سرم زد که نزدیک بود بیهوش بشم.شاید علت انزجار من هم همین باشه.همون طور که گفتم صدای جوانان امروز ما از صدای کلاغ هم برای مسئولان بد تره.جوانانی که فقط فنا میشوند و بس.شاید دوران و زمانه باعث شد که در موقعیتی قرار بگیریم که شاید بدترین دوران تاریخ ایران باشه.فقط امیدوارم که نسل آینده و کسانی که شاید در آینده بیایند بتوانند آن طور که لایق یک ایرانی است زندگی کنند و صدایشان مثل بلبل طنین انداز بشود!  

ورزش پر دغدغه ایران در سال 88

انتخاب مهم ترین یا به عبارتی، جنجالی ترین حاشیه های ورزش ایران در سال ۸۸ آسان نیست. از روزهای آغازین سال ۸۸ که تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی از عربستان شکست خورد تا روزهای پایانی این سال که سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتسال، یکدیگر را به دلالی و عدم شایستگی متهم کردند، ورزش ایران پر از حاشیه های جورواجور بود.


دوپینگ، تقلب، صغرسنی در نوجوانان، کبر سنی در پیشکسوتان، زد و خورد و چاقو کشی در لیگ، لغو بازی های کشورهای اسلامی، اهدای مدال حمید سوریان به محمود احمدی نژاد، شعارهای نژاد پرستانه علیه بازیکنان سیاه پوست در برخی ورزشگاه ها، اتهام رشوه و تبانی در فوتبال، کشف حجاب و پناهندگی از جمله اتفاقات خبرساز ورزش ایران در سال گذشته بود.


در بین یکایک ان رخدادهای جنجالی، ۱۰ نمونه پر رنگ از حاشیه های ورزش ایران در سال ۸۸ که بازتاب رسانه ای چشمگیری داشتند، به شرح زیر است.

مچ بندهای سبز

بازی ایران و کره جنوبی در سئول، از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰. علی کریمی دو مچ بند سبز داشت. مهدوی کیا یک مچ بند سبز با بازوبند سبز کاپیتانی. محمد نصرتی، حسین کعبی، جواد نکونام و مسعود شجاعی نیز با مچ بند سبز به زمین آمدند.

ادامه مطلب ...

خنده کن!

سلام.متاسفانه چند روزیه که به خاطر برخی مشکلات از جمله تمام شدن شارژ اینترنتم نتوانستم آپ کنم.متاسفانه زندگی هم اونجوری که باید خوش نمی گذره.بد بین نیستم اما زندگی طوری شده که همه چی از جمله این آدم ها هم مصنوعی شده اند.این خنده ها ،اداها،طرز برخوردها همه مصنوعی اند.آدم هایی که فقط خودشون را می بینند و بس.به قول بعضی ها زمانه باعث این چیزها شده.اصلا این زمانه را کی به این وضع در آورده.خوب معلومه دیگه.این آدمهای ابلهی که همشون خودخواهند و بس.برای همه کس و همه چی متاسفام.دروغ و دو رویی همه جا را گرفته.اگه زندگی این بود ای کاش هیچ وقت...

فعلا.

+ محمد ش ; ٩:۱٠ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۱٢/۱٤

باز هم جا هست!

توانایی اداره 200 میلیون نفر
 


حبیب الله عسگراولادی به ایسنا گفت ؛ با امکاناتی که در ایران در دریاها و جنگل ها و معادن غنی زیرزمینی و به ویژه نیروی خلاق و مدیر و باسوادی که داریم، می توانیم به راحتی 200 میلیون نفر را در وسعت یک میلیون و 460 هزار کیلومتر مربع در اندازه مساحت ایران اداره کنیم اما دست های مرموزی است که نمی گذارد ما به این سمت برویم.

از زبان اعتماد.